Czym jest i co daje firmom rebranding?

Czym jest i co daje firmom rebranding?

W życiu praktycznie każdego przedsiębiorstwa przychodzi taki moment, kiedy konieczne staje się odświeżenie lub całkowite przekształcenie wizerunku. Świat się zmienia, klienci mają inne wymagania oraz oczekiwania i wybierają produkty firm, które najlepiej wpasowują się w ich gusta. Z tego powodu firmy, które pragną przez długi czas utrzymywać stabilną pozycję na rynku oraz wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców decydują się na rebranding.

Branding a rebranding – czym różnią się między sobą te dwa pojęcia?

Aby wyjaśnić, czym właściwie jest branding i rebranding, w pierwszej kolejności należy powiedzieć, czym jest brand. To nic innego, jak marka, branding jest więc procesem jej budowania oraz umacniania na rynku. Jest to podstawowe zadanie, któremu stawić czoła musi każda firma pragnąca odnieść sukces w swojej branży. Bez posiadania solidnej marki nie jest bowiem możliwe rozwijanie swoich możliwości oraz zdobywanie zaufania klientów. W brandingu chodzi głównie o to, aby firma była zapamiętana oraz rozpoznawana przez klientów.

Nieco odmiennie przedstawia się natomiast rebranding. Jest to modyfikacja jednego lub wszystkich elementów tworzących markę, które z różnych powodów muszą zostać zmienione po to, aby firma osiągnęła swoje założenia. Głównym celem, jaki stawia przed sobą rebranding, jest odnowienie i odświeżenie wizerunku marki oraz jego dostosowanie do wymogów współczesnego rynku oraz odbiorców. Rebranding jest wykorzystywany w wielu sytuacjach, np. kiedy dojdzie do spadku zainteresowania klientów marką, zmianie trendów w branży lub pojawieniu się silnej konkurencji.

Czym jest i co daje firmom rebranding?

Na czym polega rebranding i jak się go realizuje?

Rebranding jest bardzo skomplikowanym i wymagającym procesem, którym zajmują się profesjonalne agencje brandingowe. To prawdziwa rewolucja w życiu i działalności firmy, która musi zostać umiejętnie wprowadzona w życie, aby wiązały się z nią wyłącznie pozytywne, pożądane przez firmę skutki. W wyniku rebrandingu zmianie może ulec logo firmy, jej nazwa, charakter działań marketingowych, materiały promocyjne oraz przekazywane klientom wartości.

Rebranding może być całkowity i w tym przypadku mamy do czynienia ze stworzeniem praktycznie od podstaw zupełnie nowej marki lub częściowy i dotyczyć przekształcenia tylko niektórych jej elementów. Całkowity rebranding przeprowadza się stosunkowo rzadko i korzystają z niego głównie te firmy, które nie są w stanie odzyskać zaufania klientów w takim kształcie, w jakim dotychczas funkcjonowały. Całkowita zmiana wizerunku firmy to szansa, aby zacząć wszystko od nowa i z nowym zapałem wkroczyć na rynek.

Bardzo ważnym aspektem profesjonalnego rebrandingu w BrandGlow jest właściwie planowanie poszczególnych działań. Proces rozpoczyna dogłębna i szczegółowa analiza rynku oraz dotychczasowych działań firmy, która ma na celu opracowanie skutecznej strategii oraz nadania firmie właściwego kierunku rozwoju. Skuteczny rebranding powinien zostać przeprowadzony szybko i sprawnie, aby uniknąć sytuacji, w której na rynku jednocześnie będą funkcjonowały dwie marki.

Podobne artykuły