Programy lojalnościowe służą do budowania długotrwałych relacji z klientem w taki sposób, aby przekładało się to zarówno na jego zaufanie do firmy i jej produktów czy usług, jak i zyski przedsiębiorstwa. Więź pomiędzy klientem a firmą może być tworzona właśnie poprzez takie systemy, jak różne formy działań lojalnościowych – karty podarunkowe, punkty, zniżki lub cash-back. Dzięki tym narzędziom klient wchodzi w interakcję z firmą i jej produktem, co wywołuje w nim pozytywne skojarzenia i budzi zaufanie do marki. Poza tym kto nie lubi prezentów?
Aplikacja lojalnościowa czy bony - dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb
Budowanie lojalności klienta to działanie, które warto skrupulatnie zaplanować. Każde przedsiębiorstwo jest inne, więc dopasowanie programów lojalnościowych do specyfiki firmy jest kluczową kwestią. Nie u wszystkich zadziała to samo. W przypadku jednej firmy i jej produktów sprawdzą się np. karty podarunkowe, a w kolejnej punkty lub zwrot określonej kwoty po zakupie na konto klienta. W bardzo innowacyjnej firmie dobra może być aplikacja lojalnościowa, podczas gdy w tradycyjnym przedsiębiorstwie kierującym ofertę na przykład do starszych odbiorców, może się nie sprawdzić. Opcji jest zatem wiele. Każde z wymienionych działań pomoże w budowaniu relacji z klientem, jego zaufania do firmy i usług oraz zwiększenia przychodów, tylko że w różnych sytuacjach. Dlatego też przed wdrożeniem jakichkolwiek programów lojalnościowych warto przeprowadzić analizę sytuacji, w jakiej jest firma, i stworzyć dla niej wizję rozwoju na najbliższe lata. Taką pomocą służą eksperci z Spartavity – nie tylko dokonają przeglądu i dopasują programy budujące lojalność klientów do specyfiki przedsiębiorstwa, ale również pomogą w tworzeniu strategii oraz wizji modelu sprzedażowego. Ponadto projekt będzie pod stałym monitoringiem fachowców, dzięki czemu z łatwością uda się dopasować działania do zmieniającego się nieustannie rynku.
Kontrola działania programu i wyciąganie wniosków
Skrupulatne analizy danych zgromadzonych w programach lojalnościowych pozwalają na skuteczne usprawnienie jego działania. Dzięki takim badaniom firma jest w stanie na bieżąco gromadzić informacje na temat m.in. pomiarów lojalności klienta oraz wyciągnąć wnioski z dotychczasowego funkcjonowania systemów lojalnościowych. Przeprowadzenie analizy i selekcja takich danych pomoże też w stworzeniu strategii działania programu i usprawnienia go w taki sposób, aby przynosił firmie korzyści w dłuższej perspektywie. Tutaj ponownie warto skorzystać z usług oraz wiedzy fachowców ze Spartavity. Wykonają oni szczegółowy przegląd zgromadzonych przez program lojalnościowy danych oraz pomogą wyciągnąć z nich wnioski i opracować działania na przyszłość wraz z wytycznym dopasowanymi do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Współpraca z profesjonalistami daje wiele korzyści, wśród których z pewnością należy wymienić długotrwałe efekty działań. Tym samym nie warto się dłużej zastanawiać. Lepiej od razu skontaktować się ze specjalistami, nie tracąc więcej czasu.