Czym jest reklama zewnętrzna i dlaczego warto z niej korzystać?

Czym jest reklama zewnętrzna i dlaczego warto z niej korzystać?

Reklama zewnętrzna to forma reklamy, którą spotykamy praktycznie na każdym kroku. Kryją się pod nią popularne billboardy, plakaty, szyldy oraz wiele innych nośników treści promocyjnych. Cechą charakterystyczną reklamy zewnętrznej jest miejsce jej występowania – ta forma przekazu umieszczana jest na zewnątrz pomieszczeń, w miejscach regularnie uczęszczanych przez ludzi.

Czym jest reklama zewnętrzna i jakie jej nośniki są najczęściej wybierane?

Reklama zewnętrzna to forma reklamy, którą określa się także mianem outdoor lub OOH czyli Out of Home. Jest to reklama, która umieszczana jest poza miejscem zamieszkania odbiorców, a jej głównym celem jest dotarcie do konsumentów w chwilach, kiedy znajdują się oni poza domem. Reklama zewnętrzna jest więc całokształtem środków reklamowych, które prezentowane są za pomocą odpowiednich nośników reklamowych.

Reklama zewnętrzna najczęściej umieszczana jest w miejscach, w których na co dzień przebywają duże grupy ludzi. Spotkać ją można w miejscach użyteczności publicznej, na skrzyżowaniach, przy ulicach, w parkach oraz na przystankach autobusowych. Takie umiejscowienie reklamy gwarantuje jej zobaczenie przez wielu ludzi oraz umożliwia dotarcie z przekazem do większości potencjalnych klientów, co bezpośrednio wpływa na skuteczność reklamy. Aby reklama zewnętrzna dobrze spełniła swoją rolę zawarty na niej przekaz musi być krótki, łatwy w odbiorze, ciekawy oraz przyciągający uwagę pod względem wizualnym.

Istnieje wiele nośników reklamy zewnętrznej. Firmy pragnące skutecznie zareklamować swoje produkty lub usługi najczęściej decydują się na ich zaprezentowanie na billboardach, plakatach oraz w formie podświetlanych cityboardów, których zaletą jest bardzo dobra widoczność wieczorem oraz w nocy. Bardzo popularnym nośnikiem reklamy zewnętrznej są także reklamy wielkoformatowe, które umieszczane są na dachach budynków oraz na fasadach remontowanych elewacji.

Czym jest reklama zewnętrzna i dlaczego warto z niej korzystać?

Czy warto? Zalety i wady korzystania z reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna jest z pewnością bardzo skutecznym sposobem na dotarcie z przekazem reklamowym do szerokiej rzeszy odbiorców. Jej dużą zaletą jest także wysoki współczynnik kontaktu, gdyż taka forma reklamy może być umieszczona w jednym miejscu przez dość długi okres czasu, co pozwala na jej zobaczenie przez dużą liczbę osób. Istotną korzyścią jest także stosunkowo niski koszt jej realizacji – reklama zewnętrzna jest bowiem znacznie tańszą firmą reklamowania swoich usług od chociażby reklam w telewizji, prasie oraz radiu.

Jak każda forma reklamy, tak i reklamy zewnętrzne budzą jednak pewne kontrowersje. Najczęściej podnoszonym ujemnym aspektem korzystania z nich jest negatywny wpływ na wygląd miejskiego krajobrazu. Powszechnie widoczne zwłaszcza w wielkich miastach billboardy, plakaty i inne nośniki reklamy zewnętrznej budzą bowiem niechęć ze strony mieszkańców, którzy uznają je za szpecące. Wielu kierowców zwraca także uwagę na fakt, że umieszczone na poboczach reklamy rozpraszają ich uwagę oraz negatywnie wpływają na bezpieczeństwo. Nie ulega jednak wątpliwości, że reklama zewnętrzna na dobre wpisała się już w krajobraz miast i jest jednym z najskuteczniejszych nośników treści reklamowych, z którego z pewnością warto korzystać.

Podobne artykuły