Lody Ekipy to strzał w dziesiątkę, a Koral odnosi sukces sprzedażowy

Lody Ekipy to strzał w dziesiątkę, a Koral odnosi sukces sprzedażowy

Popularne lody Ekipy pojawiły się na rynku pod koniec marca bieżącego roku. To lody, które powstały we współpracy ze sławnymi youtuberami z grupy “Ekipa” założonej przez Karola Friza Wiśniewskiego - jedną z najpopularniejszych osobę w polskim YouTube.

O lodach Ekipy można było usłyszeć między innymi przez to, że szaleństwo na nie wybuchło do absurdalnego stopnia. Na serwisach takich jak Allegro czy OLX można było kupić papierki po lodach nawet za kilkaset tysięcy złotych.

Koral nie był na to przygotowany

Producent nie spodziewał się aż tak wielkiego sukcesu nowych lodów, a dotychczasowy poziom produkcji nie był w stanie zaspokoić zapotrzebowania rynku. Z tego powodu Koral uruchomił dodatkowe linie produkcyjne, aby zwiększyć możliwości produkcyjne lodów Ekipy.

Według Centrum Monitorowania Rynku, Koral odnotował wzrost sprzedaży wszystkich lodów na poziomie 140%. Wszystkie produkty polskiego producenta - na patyku i w rożku, nie tylko lody Ekipy, wyraźnie poprawiły swoją sprzedaż.

Lody Ekipy to strzał w dziesiątkę, a Koral odnosi sukces sprzedażowy

Wyniki sprzedażowe firmy Koral

Sklepy małoformatowe do 300 mkw zaobserwowały, że producent lodów Koral odpowiadał za aż 40% całkowitej sprzedaży lodów, a same lody Ekipy wynosiły 13%. Pomimo pojawiających się problemów z dystrybucją, lody Koral, w tym lody Ekipy, trafiły do około 20% sklepów małoformatowych.

W trakcie drugiej połowy kwietnia, cena lodów wzrosła powyżej zalecanego poziomu 2 zł. Przy tak udanym sukcesie, jaki odniosła firma Koral i marka lody Ekipy, podniesienie ceny było naturalną reakcją ekonomiczną na zachowania rynku. Dodatkowo trzeba pamiętać, że lody to produkt typowo sezonowy, a więc jego produkcja, dystrybucja i sprzedaż są znacznie ograniczone czasowo.

Na sukces lodów Ekipy składa się nie tylko odpowiednia pogoda i coraz cieplejsze dni nadchodzącego lata. Sama marka, jaką jest Ekipa miała bardzo duży wpływ na to, jak szybko i z jak dużym rozgłosem lody, przy kooperacji z firmą Koral, zostały sprzedane. Ekipa jest bardzo popularna wśród młodego pokolenia, które jest zarówno najlepszym klientem dla producentów lodów, a także jest dobrze zaznajomiona ze światem youtuberów.

Podobne artykuły