Konkursy a marketing firmy

Konkursy a marketing firmy

Od dawna wiadomo, że konkursy stanowią jako jeden ze skutecznych sposobów przekonania klientów do danej marki. Nie jest to sprawą zaskakującą, ponieważ udział w konkursie stwarza szansę na wygranie atrakcyjnych nagród materialnych, ale i pieniężnych. Mimo, iż większość uczestników zdaje sobie sprawę z tego, że szansa na wygranie jest zbyt duża to nie poddają się, by podejmować kolejne próby. Wynika to także z tego, że konkursy nie są zbyt wymagające, czasami wystarczy odpowiedź na proste pytania, by przybliżyć swą szansę na wejście w grę. Są one nie tylko szansą na zarobienie szybkiej gotówki, ale także jeden z ważniejszych elementów marketingowych. Wyróżnia się kilka strategii marketingowych, które są możliwe dzięki różnego rodzaju atrakcje dla klientów.

Konkursy a interakcja z klientem

Obecnie najbardziej popularne są konkursy nastawione na integrację z klientem. Są związane zazwyczaj z różnego rodzaju produktami. By wziąć udział w konkursie należy zakupić określoną liczbę produktów, zrobić zakupy w konkretnej sieci sklepów za wskazaną przez organizatora kwotę. Przedstawienie dowodów zakupu w formie faktury czy paragonu włącza do gry i walki o nagrody. Konkursy tego typu przynoszą producentom dwie korzyści. Pierwsze to zachęcają atrakcyjnymi nagrodami przy większym prawdopodobieństwie zakupów. Druga kwestia dotyczy ilości nowych haseł marketingowych w krótkim przedziale czasowym, które często producenci mogą wykorzystać do własnych celów promocyjnych. Społeczeństwo czujące się zaangażowane w życie danej firmy nabiera do niej znacznie więcej zaufania, przez co jej pozycja automatycznie się umacnia.  

Konkursy a marketing firmy

Konkursy w mediach społecznościowych

Coraz częściej konkursów pojawia się w serwisach społecznościowych, zwłaszcza na tych najbardziej popularnych portalach jak Facebook czy Instagram. Tutaj uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne. Wzięcie udziału w nich wiąże się ze spełnieniem kilku warunków, które w dalszej perspektywie mogą danej marce przynieść nowych odbiorców. Na Facebooku konkursy polegają na tym, by coś polubić czy udostępnić i automatycznie rozpoczyna się uczestnictwo w grze. Taka kampania nie wymaga żadnego nakładu pieniężnego ani dla organizatora, ani dla uczestników, a może przynieść wymierne korzyści finansowe, dzięki powszechnym promowaniu produktu czy usługi danej marki. Na Instagramie również coraz częściej spotykane są tego typu aktywności. Tutaj społeczność angażowana jest w nieco bardziej kreatywny i nieoczywisty sposób, motywując do publikacji ciekawych zdjęć uwzględniających markę czy też dany produkt.

Przyszłość konkursów

Konkursy tworzą bardzo ważny element wchodzący w strategię marketingową. Codziennie hasła dotyczące konkursów zachęcają do podjęcia walki o wygranie pewnej nagrody pieniężnej czy materialnej. W konkursach, w których pobierane są koszty za uczestnictwo są niewysokie, więc każdy może sobie na nie z pewnością pozwolić, nie obciążając domowego budżetu. W przyszłości przewiduje się, że konkursy jeszcze bardziej wejdą w przestrzeń internetową.

 

Podobne artykuły