Co to jest marketing afiliacyjny?

Co to jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny opiera się na promowaniu produktów innych osób i firm, często za pośrednictwem sieci afiliacyjnej. W ten sposób możesz zdobyć prowizję. Wystarczy, że ktoś skorzysta z tego, co poleciłeś. Ten rodzaj marketingu opiera się na podziale przychodów. 

Czego należy unikać?

Jeśli chcesz zostać wydawcą, musisz odpowiednio się do tego zabrać. Spróbuj pisać o tych produktach lub usługach tak, jakbyś próbował coś wyjaśnić znajomemu lub członkowi rodziny. Nie pisz tekstów typowo sprzedażowych. Nie zmieniaj też do stylu, do którego przywykłeś czytelników.

Tak, faktycznie sprzedajesz coś, ale Twój blog wcale nie musi od razu być słupem ogłoszeniowym. Postaraj się nie zniechęcać stałych odbiorców. W przeciwnym razie osiągniesz efekt odwrotny od zamierzonego. Warto wybrać odpowiedni temat artykułu i subtelnie wpleść produkt lub ofertę. Wtedy nie zostanie źle odebrana przez czytelników.

Nie umieszczaj banera lub przycisku w bezsensownym miejscu albo takim, który nie ma żadnego związku z postem. Najpierw napisz jakieś ciekawe wprowadzenie do oferty.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Zdefiniuj odbiorców.

Zanim zaczniesz myśleć o marketingu afiliacyjnym dla partnerów, zastanów się, do kogo kierujesz swoją ofertę. Jeśli na przykład promujesz rozwiązania B2B, powinieneś kierować reklamy na zupełnie inne kanały marketingowe niż produkty B2C.

Na szczęście jako partner marketingowy nie musisz od zera poznawać swoich odbiorców. Za każdym razem, gdy dołączasz do programu partnerskiego, powinieneś skontaktować się z zespołem lub dedykowanym menadżerem i poprosić o wsparcie. Mogą przekazać Ci odpowiednie zasoby, takie jak przewodniki i instrukcje.

Podejmuj właściwe decyzje biznesowe.

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy masz już duże doświadczenie w marketingu afiliacyjnym, stwórz ogólną wizję swojego bloga. Kieruj się nią, podejmując decyzje biznesowe.

Wybierz jedną lub kilka nisz. Dopasuj je do swojego zestawu umiejętności i stosowanych strategii. Wyspecjalizuj się w danej branży. Zdobywaj doświadczenie w konkretnych branżach.  Staniesz się wtedy wiarygodnym partnerem biznesowym.

Oczywiście nie musisz stawiać sobie żadnych ograniczeń. Po prostu trzymaj się niszy, która przynosi Ci radość i pieniądze. Z czasem możesz znaleźć produkty i usługi, które będą pasować do Twojej specjalizacji.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Odpowiednie narzędzia

Pracując w trybie online, potrzebujesz odpowiedniego oprogramowania. Narzędzia analityczne odgrywają niezmiernie ważną rolę. Możesz korzystać z Google Analytics, SemRush, PPC, Optimizely, Unbounce i Buzzsumo. W zależności od wybranego modelu marketingowego możesz potrzebować dodatkowego oprogramowania, 

Narzędzia online automatyzują przepływ pracy. Pomagają mierzyć wyniki i zapewniają wysoką wydajność.

Netaffiliation

Sieć afiliacyjna netaffiliation powstała w 2003 roku. Ma zasięg globalny. Oferuje ponad 1700 programów partnerskich z różnych branż. Dużą popularnością cieszą się programy finansowe, turystyczne, fashion i high-tech. Sieć zrzesza ponad 17 tysięcy wydawców z całego świata. Proponuje skuteczne, nowatorskie narzędzia do obsługi kampanii marketingowych i utrzymywania relacji z partnerami.

Podobne artykuły