Badanie klienta a więc najzwyczajniej w świecie ich segmentacja, ma na celu przede wszystkim przygotowanie oraz stworzenie oferty typowo sprzedażowej. Zwiększa to szanse nie tylko dotarcia do jasno określonej grupy odbiorców, lecz sprecyzowania takiej informacji i wiadomości, niejednokrotnie reklamy w optymalny do tego sposób.
W tej sytuacji uwzględnia się wiek oraz płeć, zainteresowania i demografię, to jak często ktoś kupuje dany produkt lub korzysta z konkretnej usługi, jednocześnie w jakim celu zamierzamy to wykorzystać czy zastosować. Dodatkowo nader ważnym kryterium jest stwierdzenie, czy jesteśmy z tego najzwyczajniej usatysfakcjonowani i zadowoleni, ewentualnie co zamierzamy zmienić.
Czym jest zatem badanie klienta?
Firmy które wykonują i przeprowadzają badanie klienta, mają na celu sprecyzowanie go i dotarcie do niego, ustalenie w jakim stopniu może on w przyszłości lub danym momencie być zainteresowany naszą ofertą, albo co za tym idzie z niej korzystać. Jest to nic innego jak jego wręcz opisanie, w kontekście jasno określonych cech, niekiedy branży, zawodu, zainteresowaniu czy czynności, a nawet rzeczy z jakich korzysta każdego dnia.
Dzięki badaniu klienta, możemy nie tylko wybrać jasno określoną grupę odbiorców, których zainteresuje powiedzmy oferta naszego sklepu z butami, lecz jednocześnie wpłynąć na efektywność samego przekazu.
Jak najbardziej badanie klienta się najzwyczajniej w świecie opłaca, zawsze gdy zamierzamy nie tylko wejść na rynek i na nim zaistnieć, wprowadzać nowy produkt czy markę, ale również wzbudzić uwagę tym co już istnieje lub jest w ogólnej sprzedaży.
Badanie klienta to nie tylko proces zmierzający do jego znalezienia, ale przede wszystkim zgłoszenia się do odpowiedniego, takiego który nie odrzuci nas na samym wstępie a wzbudzimy jego zainteresowanie lub uwagę. Dotyczy to również firm do jakich zamierzamy się w danej sytuacji zgłosić, zaprezentować współprace, nasze usługi lub posiadaną przy tym ofertę, to zrozumiałe, iż określenie ich branży czy sektora swoistej działalności jest w tym przypadku nader ważne.