Jak tworzyć dobre i skuteczne kampanie mailingowe?

Jak tworzyć dobre i skuteczne kampanie mailingowe?

Kampanie e-mail marketingowe to przyszłość marketingu w Internecie. Na to wskazują liczne badania, które e-mail marketing zestawiają bardzo wysoko w hierarchii wszelkich działań marketingowych. Jak zatem tworzyć dobre i skuteczne mailingi, aby rzeczywiście przynosiły nam wymierne korzyści?

Zaplanuj odpowiednie działania

Samo wysłanie mailingu do bazy odbiorców nic nie da. Na samym początku trzeba odpowiednio rozplanować, co będzie posiadał dany mailing oraz jakie potencjalne korzyści przyniesie on odbiorcom. Należy o tym pamiętać, że użytkownicy bardzo lubią darmowe prezenty, dzięki którym zostaną skuszeni do dalszych zakupów za wyższe kwoty. Przy planowaniu działań nie można również zapominać o celu, jaki ma osiągnąć mailing. Czy pełni on funkcję informacyjną i zależy nam tylko na tym, aby zobaczyło go jak najwięcej osób? Czy może ma on cel sprzedażowy i zależy nam na tym, aby sprzedaż z wysyłki newslettera przekroczyła jakiś próg? Są to pytania, na które należy sobie odpowiedzieć jeszcze przed wysyłką newslettera.

Jak tworzyć dobre i skuteczne kampanie mailingowe?

Skup się na treści i wyglądzie

Treść oraz wygląd newslettera to dwa elementy, które mogą stanowić o sukcesie działań marketingowych lub o ich kompletnej porażce. Prawda jest taka, że niestety sporo reklamodawców skupia się tylko na celu swoich kampanii, a nie dbają o wygląd newsletterów, co tak naprawdę odstrasza użytkowników. Konieczne jest zatem skorzystanie z nowoczesnych szablonów, dzięki którym użytkownik będzie zachęcony do wejścia w interakcję z naszą marką.

Wysyłaj mailingi o odpowiednich godzinach

O jakich godzinach należy wysyłać newslettery? Trudno stwierdzić jednoznacznie. Jedni reklamodawcy twierdzą, że najlepsze wyniki osiągają newslettery wysyłane rano, a inni, że wieczorem. Najlepszym sposobem jest samodzielnie sprawdzenie prawdziwości tych twierdzeń. E-mail marketing nie jest działaniem zero-jedynkowym i testowanie jest rzeczą kluczową w tym przypadku. Dzięki testom będziemy na przyszłość wiedzieć jakie treści są najlepsze dla naszej bazy odbiorców.a

Podobne artykuły