Najważniejsi w firmie są pracownicy, to właśnie ich umiejętności, kompetencje, starania prowadzą do sukcesów. Dlatego właśnie przedsiębiorcy powinni stawiać na wspieranie zasobów ludzkich, co przyczyni się do znacznie lepszego zarządzania. Tutaj powinny wkroczyć systemy HRMS, które można pozyskać całkowicie za darmo. Mogą mieć znaczący wpływ na efektywność wszystkich prowadzonych działań.
Co zapewnia system HRMS?
Zarządzanie zasobami ludzkimi jest znacznie łatwiejsze dzięki wdrożeniu systemów HRMS. Mają one wiele funkcjonalności, między innymi pomoc przy rekrutacji pracowników, zarządzanie płacami i kadrami. W niektórych firmach przydają się także narzędzia sporządzające grafiki pracy, raporty oraz analizy w każdym dziale. Chcąc wprowadzić bardziej zaawansowane narzędzia, które mogłyby się skupić na wybranym sektorze można postawić na rozwiązania modułowe. Poleca się to zazwyczaj większym przedsiębiorstwom, gdzie ilość danych jest o wiele większa. W takim przypadku wszelkie elementy systemowe korzystają z jednej bazy danych.
Jaki system HRMS wybrać?
Darmowe systemy HRMS są potrzebne, szczególnie firmom, które chcą je przetestować we wszystkich działach. Biorąc pod uwagę otwarty kod źródłowy wyróżnia się kilka najbardziej popularnych. Mowa o A1 eHR, z którym można zapoznać się na stronie systemu. Kolejnymi alternatywami są Deskera HRMS, ICeHRM, Orange HRM, SimpleHRM oraz Waypoint HR. Wystarczy odwiedzić każdą ze stron, aby poznać szczegółowe informacje na temat każdego z wymienionych programów. Zapoznając się ze sposobami pobrania i instalacji można podjąć decyzję, które rozwiązanie będzie najlepsze. Wielu przedsiębiorców testuje kilka możliwości, zanim postawi na jedną. Bierze się pod uwagę monitorowanie jakości pracy, udostępnienia portalu pracowniczego oraz zarządzanie urlopami. W ten sposób odciąża się pracowników, którzy mogą zająć się pozostałymi obowiązkami. Takimi, których żaden system nie jest w stanie wykonać. Oczywiście każdy system HRMS wymaga kontroli człowieka, nie wyklucza obecności dokumentów w tradycyjnej formie.