Dlaczego upadają lokalne i stacjonarne sklepy?

Dlaczego upadają lokalne i stacjonarne sklepy?

Kolejny kiosk, piekarnia czy sklep spożywczy w twojej okolicy upadły, co za tym idzie zastanawiasz się co ma na to wpływ, jednocześnie czy jest jakikolwiek sens inwestowania w taki niewielki interes typowo stacjonarny? Oczywiście na pierwszy rzut oka wydaje się, iż przy dzisiejszej konkurencji, zwłaszcza pod postacią marketów czy typowych sieciówek taki biznes nie ma większych szans ani racji bytu. Jednak jak pokazuje przysłowiowe życie, odpowiednie podejście może sprawić, iż uda nam się z korzyścią stworzyć taki interes, zwłaszcza jeżeli na etapie swoistego planowania zadbamy o :

Przygotowanie odpowiedniej analizy finansowej

Przygotowanie odpowiedniej analizy finansowej, nawet gdy chodzi o niewielki stacjonarny sklep może mieć dla niej adekwatne znaczenie, gdy chodzi o aspekt kosztów jakie będzie ona generować, z uwzględnieniem tego iż nie osiągniemy zysków pozwalających nam na ich pokrycie. Zwłaszcza na samym początku, wynajem oraz wyposażenie lokalu, zainwestowanie w reklamę czy też asortyment jaki ma się u nas znaleźć, ma być powiązany nie tylko z analizą SWAT ale również typowo finansową. Właśnie dzięki temu możemy się nie tylko przygotować do prowadzonej przez nas działalności, ale zadbać o stabilizację finansową.

Dlaczego upadają lokalne i stacjonarne sklepy?

Spójrz na swój biznes, z perspektywy potrzeb jakie generuje rynek

Zawsze należy ocenić rynek, a zwłaszcza klientów pod kątem potrzeb jakie generują, nawet najbardziej atrakcyjna oferta nie sprawi iż od razu pojawią się oni u nas. Warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, zapewnić coś czego nie mają ewentualnie dostęp do takiego asortymentu lub usług, jest dla nich czymś utrudnionym. Jeżeli my dostrzeżemy ich, to oni zauważą nas, zwłaszcza w tradycyjny co do tego sposób.

Oszacuj ilość swoich klientów 

Postaraj się oszacować ilość swoich klientów, to oczywiste iż otwierając salon fryzjerski w miejscu gdzie jest więcej kobiet, liczmy się z ograniczoną ich ilością. Dlatego postarajmy się sprecyzować profil i zakres naszej działalności, do konkretnych osób jakie znajdują się w danym miejscu, a co za tym idzie skorzystają oni z usług naszego stacjonarnego oraz lokalnego biznesu.

Pewnie, że nigdzie nie jest powiedziane, iż stacjonarne sklepy lub lokalne biznesy nie mają racji bytu na dużo większą co do tego skalę, najpierw trzeba się jednak zadomowić, zdobyć określoną ilość klientów jakich będziemy w stanie utrzymać. Zwłaszcza tych którzy skorzystają z naszej oferty nader często, codziennie zaczną robić zakupy albo powierzą nam naprawę samochodu lub wymianę opon.

Podobne artykuły