Rok 2020 to innowacyjna typografia, realizm 3D, metaliczne tekstury, geometryczne i płynne wzory. Coraz większą rolę zaczną odgrywać grafika liniowa, ilustracja izometryczna, maskowanie obrazu/tekstu, ziemiste kolory oraz kolaże rysunkowe i fotograficzne. Sprawdź, co nas czeka w grafice komputerowej.
Efekt 3D i realizm
Trend 3D osiągnął apogeum w 2019 roku i z pewnością nie zniknie tak szybko. Dzięki możliwościom nowoczesnych technologii i oprogramowania będziemy oglądać więcej niesamowitych kompozycji graficznych 3D. Projektanci często łączą je z realnymi elementami, takimi jak zdjęcia i dwuwymiarowe obiekty.
Monochromatyczność
Pamiętasz szaleństwo bichromii w grafice komputerowej w 2017 roku? Okazuje się, że trend ewaluował teraz w jeszcze bardziej uproszczoną formę. Monochromatyczny filtr kolorów cieszy się coraz większą popularnością.
Interaktywny projekt i rozwój
Kolejnym trendem trwającym od kilku lat są elementy animowane. Slajdy, zmiany ostrości, przejścia i wiele innych rozwiązań sprawiają, że projekty i strony stają się interaktywne. Przyciągają uwagę użytkowników.
Typografia
Jest niezmiennie ważnym elementem w projektowaniu. Doskonale podkreśla komunikaty marki. W ubiegłym roku wiele marek stosowało odważne czcionki Sans-serif lub zdecydowaną typografię w swoich projektach. Dużą popularnością cieszą się również animowane elementy i efekt 3D.
Czyste, geometryczne wzory
Czyste, geometryczne wzory są interesujące wizualnie. Wyglądają nowocześnie. Łatwiej można się na nich skupić. Linie i perspektywa stosowane w geometrycznym wzorze doskonale ze sobą współpracę. Przyciągną wzrok odbiorcy.
Sprawdzą się doskonale zarówno w prostych, jak i złożonych projektach. Mogą współpracować z dowolną kolorystyką.
Tła oparte na teksturach semi-realistycznych
Symulacja tekstur, takich jak obrazy i marmur, wygląda elegancko i nowocześnie. Pasuje wyśmienicie do stron internetowych, ponieważ możesz bawić się ruchem i kolorami tekstur. Jest też wystarczająco wszechstronna, by stosować ją w kartach prezentacyjnych i filmach.
Ultra-minimalistyczny
Ultra-minimalistyczny design wykorzystuje tylko to, co jest konieczne. Obejmuje ograniczoną paletę kolorów i proste kształty. Pozwala marce wyróżnić się na rynku. Każdy element spełnia tutaj określony cel. Jeśli chcesz stworzyć taki projekt, potrzebujesz dużej ilości białej przestrzeni/negatywu, schematu kolorów i kilku podstawowych kształtów geometrycznych.
Projekty inspirowane sztuką uliczną
Są coraz częściej stosowane przez marki. Wyglądają oryginalnie i autentycznie. Wyróżniają się na tle standardowych wzorów graficznych. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność marki, włącz elementy sztuki ulicznej do swoich projektów. Zwiększają zaangażowanie stałych klientów, jednocześnie przyciągając nowych.
Zapisz się na szkolenia graficzne!
Profesjonalne szkolenia graficzne przedstawiają najnowsze trendy w branży. Dlatego, jeśli chcesz być na bieżąco, warto się na nie zapisać. Prowadzone są przez doświadczonych, kreatywnych szkoleniach. Zajęcia łączą elementy teoretyczne i praktyczne.