Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym się od siebie różnią?

Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym się od siebie różnią?

Współczesna działalność marketingowa ma wiele twarzy i obejmuje nie tylko same działania stricte promocyjne. Aby firma mogła liczyć na pozytywny odzew ze strony odbiorców, musi bowiem posiadać także przyjazny i charakterystyczny wizerunek, który będzie jej znakiem rozpoznawczym. W jego kreowaniu pomaga agencja brandingowa, której działalność nie jest tożsama z pracą agencji reklamowej zajmującej się głównie planowaniem i prowadzeniem kampanii promocyjnych.

Agencja reklamowa i jej codzienna działalność

Agencja reklamowa, jak sama jej nazwa wskazuje, zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju reklam. Zakres jej działalności jest bardzo szeroki i obejmuje nie tylko samo planowanie działań promocyjnych w tradycyjnych mediach, ale także dbanie o marketing internetowy, projektowanie reklam zewnętrznych i wiele innych czynności, które wspólnie mają na celu jak najlepsze wypromowanie usług i produktów jej klientów. Agencja reklamowa, oprócz prowadzenia kampanii reklamowych, często zajmuje się także kreowaniem wizerunku firm swoich klientów oraz obsługą projektów od strony graficznej.

W szeregach agencji reklamowej zatrudniani się specjaliści z różnych dziedzin. Na jej rzecz pracują m. in. specjaliści z zakresu marketingu i promocji, graficy, eksperci zajmujący się marketingiem internetowym, copywriterzy, specjaliści SEO i wielu innych. Im większa jest ich grupa, tym agencja może oferować szersze i bardziej rozbudowane usługi dostosowane do wymogów współczesnych firm działających w różnych branżach. Współpraca ze sprawdzoną agencją reklamową pozwala na efektywne wprowadzenie na rynek nowych produktów, zwiększenie zasięgów już obecnych w ofercie usług oraz poprawę sprzedaży.

Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym się od siebie różnią?

Agencja brandingowa i znaczenie wizerunku w rozwoju firm

Agencja brandingowa koncentruje się głównie na działaniach związanych z wizerunkiem firmy i marki. Jej działania wspierają przedsiębiorstwa w dążeniu do posiadania wizerunku firmy przyjaznej klientom, co ma szczególne znaczenie we współczesnym świecie biznesu. Agencja brandingowa zajmuje się zarówno budowaniem od podstaw wizerunku firmy, jak i przekształcaniem i naprawą wizerunku już istniejącego, czyli rebrandingiem.

Działalność agencji brandingowej jest w pewnym sensie zbliżona do usług oferowanych przez agencje reklamowe i interaktywne. Specyfika jej pracy sprawia jednak, że największy nacisk kładziony jest nie na same działania promocyjne, lecz na wizerunek firmy, który jest podstawą funkcjonowania we współczesnym świecie biznesu. Agencja brandingowa oferuje swoim klientom usługę tworzenia nazw produktów i usług, zajmuje się opracowywaniem kompleksowych kampanii brandingowych oraz przygotowywaniem identyfikacji wizualnej, w której skład wchodzą takie elementy, jak m. in. logo, kolorystyka firmowa, wystrój wnętrz i wiele innych.

Profesjonalna agencja brandingowa jest w stanie podnieść jakość i poziom funkcjonowania każdej firmy. Dzięki szczegółowej analizie jej dotychczasowej działalności, ocenie mocnych i słabych stron oraz działań prowadzonych przez konkurencję, pomaga bowiem w lepszym dostosowaniu całokształtu działalności i wizerunku firmy do realiów współczesnego rynku oraz podniesieniu jej konkurencyjności i atrakcyjności w oczach klientów.

Podobne artykuły